Tworzenie strategii eksportowych

Nasi doradcy są doświadczeni w analizach przedsiębiorstw, które pozwolają zidentyfikować możliwości i potencjał eksportu, podsumować gotowość firmy do działań poza krajem oraz zidentyfikować potencjalne utrudnienia, które mogą stanać na drodze do sukcesu. Strategia, która powstaje na podstawie takich analiz zawiera:

  1. Potencjał rynków zagranicznych/rynku zagranicznego w danej grupie asortymentowej/usługowej.
  2. Podsumowanie kanałów sprzedaży zagranicznej.
  3. Listę potencjalnych klientów.
  4. Rekomendacje najodpowiedniejszej formy eksportu (przedstawicielstwo, dystrybutor, outsourcing etc).
  5. Dokładny opis procesu od momentu wejścia na rynek, poprzez komunikacje, marketing, PR, kontakt i negocjacje z klientami, strategie dystrybucji, formę finansowania i rozwiązywania ewentualnych problemów z kontrahentami zagranicznymi.
  6. Podstawowe wymagania fiskalne i prawne dotyczące handlu zagranicznego na danym rynku (strategie cenowe, stawki VAT etc) oraz podsumowanie ewentualnych problemów ekonomicznych, społecznych (różnice kulturowe) oraz propozycje ich rozwiązania.
  7. Listę norm i certyfikatów, które przedsiębiorstwo musi spełnić wchodząc na dany rynek.
  8. Wymagania wewnętrzne, które będą stały przed przedsiębiorstwem przed rozpoczęciem eksportu (nowy personel, szkolenia, dostosowanie produkcji, dystrybucji, płynności finansowej etc).

Tak przygotowana strategia pozwoli właścicielowi/zarządowi firmy szybko i kompleksowo ocenić skalę potrzebnych działań oraz oszacować zwrot inwestycji w eksport.